FANDOM

Ziemia (ang. Dirt, dosł. Brud) - to blok wprowadzony do wersji Classic 0.0.9a. Posiada te same tekstury na wszystkich czterech ścianach. Ziemia występuje bardo obficie na losowo wygenerowanych mapach, zajmując większość miejsca pomiędzy klockami trawiastymi a kamieniami. Ziemia jest potrzebna do stworzenia Jałowej Ziemi.

Wygląd Edytuj

Wygląd klocka ziemi to błoto z kamyczkami wielkość i szerokość klocka jest na 1 kratkę.Można wykopać go każdym narzędziem, przedmiotem i blokiem.

Wersje Alpha Edytuj

Ziemię łatwo wydobyć i często otrzymywana jest w dużych ilościach podczas niekontrolowanego drążenia. Zawsze wypadnie z niej surowiec, nieważne w jaki sposób została wydobyta. Szybko wydobywa się ją rękami, ale użycie łopaty znacznie przyspieszy proces.

Ocena graczy Edytuj

Ze względu na swoją obfitość uważany jest przez wielu graczy za bardzo słaby rodzaj klocka, który jest często niszczony w eksplozjach TNT, bądź Creeperów . Przez graczy używany głównie do podsadzania się.

PoleuZaorana ziemia Edytuj

Ziemię można zaorać Motyką. Jej wygląd będzie taki sam, tylko że blok będzie mniejszy i wyglądem przypominać będzie (u góry) że jest zaorany. Gdy obok Zaoranej Ziemi postawimy Wodę to stanie się żyźniejsza, na niej będzie rosło dużo roślin i to szybciej, niż na normalnej, wtedy zaorany teren stanie się ciemniejszy. Najlepiej wykorzystywać do tego Ziemię, lub Blok trawy, ponieważ jest to lepsze, bo Bielica jest nieodnawialna, a z Grzybni nie da się stworzyć Zaoranej Ziemi, ponieważ Grzybnia służy do uprawy grzybów.

WypełniaczCiekawostki Edytuj