Opis Edytuj

150px-Wither

Wither jest latającą, trzy-głową i nieziemską kreaturą, kojarzącą się nieco ze mrocznym szkieletem. Jest drugim wprowadzonym bossem do gry, zaraz po Smoku Endu. Przywołać go można budując totem z czterech bloków piasku dusz uformowanych w literę "T" oraz z ustawienia na nim trzech czaszek mrocznego szkieleta. Zaczyna się on wtedy ładować, a gdy już skończy, wybuchem niszczy teren wokół siebie.

Zachowanie Edytuj

Wither jest mobem bardzo agresywnym. Atakuje wszystkie moby znajdujące się w pobliżu poza swoją armią mrocznych szkieletów. Kiedy wykryje przeciwnika, zwiększa swoją prędkość poruszania się, a nawet podlecieć na odpowiednią wysokość, aby dosięgnąć swoją ofiarę. Strzela on pociskami które wybuchają po trafieniu w moba lub blok. Dodatkowo na poziomie wyższym niż łatwy zatruwa efektem obumierania II. Trucizna ta powoduje, że licznik zdrowia gracza staje się czarny, i sukcesywnie odbierane są mu punkty zdrowia. Chowanie się przed nim za ścianami nie jest dla niego przeszkodą, ponieważ podobnie do smoka kresu potrafi on niszczyć wszystkie bloki przed sobą, jeśli jest do tego zmuszony. Niszczy nawet obsydian i wodę, co czyni z niego najbardziej destruktywnego moba. W momencie, kiedy Wither będzie miał mniej niż połowę życia przechodzi w tryb ochrony. Pojawia się wokół niego powłoka ochronna, podobna do tej,którą otoczony jest naładowany creeper.

Walka Edytuj

Z Witherem walczy się trudniej niż ze Smokiem Endu, głównie przez jego destrukcyjną naturę (zanim zostanie zabity potrafi narobić ogromnych szkód). Najlepiej zabrać zbroję z Ochroną przed wybuchami IV, miecz z zaklęciem pogromca nieumarłych V, łuk z mocą V oraz ulepszone złote jabłka. Po stworzeniu Withera należy odejść od niego i zjeść złote jabłko. Następnie strzelać z łuku dopóki nie straci połowy życia (najlepiej poprzez krytyczny cios, czyli pełne naciągnięcie cięciwy łuku). Gdy już będzie na odpowiednio niskiej wysokości, można zaatakować go mieczem, kończąc walkę. Dobrym sposobem, jest również atakowanie go miksturą natychmiastowego leczenia, lub zbudowanie go w wodzie.

Ciekawostki Edytuj

  • Wither może atakować trzech mobów naraz, ponieważ jego głowy atakują niezależnie od siebie.
  • Istnieje obraz pokazujący w jaki sposób zbudować Withera.
  • Wither może zobaczyć moby/graczy, którzy mają efekt niewidzialności.