Wilk (ang. Wolf) - to pierwszy Mob, którego można było oswoić, można do tego doprowadzić dając wil

Gdy go znajdziemy będzie dla nas dobry, gdy go uderzymy zacznie nas atakować a jego oczy będą czerwone. Można go oswoić dając mu kość co spowoduje że  będziemy mogli mu dawać polecenia typu "Siad". Gdy uderzymy jakiegoś moba on zacznie go gryźć. Podczas walki, pies będzie tracił życie, aby go uleczyć dajemy mu jakieś mięso. Gdy wejdzie do wody a później wyjdzie z wody zacznie się wytrzepywać i będzie mokry, czarny.

Zachowanie wilków w stosunku do ocelotów Edytuj

Wszystkie wilki zdają się "straszyć" oceloty, jednak nigdy nie dochodzi pomiędzy nimi do bliskich spotkań. Jednak oswojone wilki nigdy nie straszą oswojonych ocelotów (kotów).
3e8a12dfd8801370bea6bab2875eb1d4

Wilk

Typy wilka, które można spotkaćEdytuj

W zależności od gracza można spotkać 3 typy wilka: dziki (nieoswojony), agresywny, lub oswojony.

  • Dzikie wilki mają białe futro, w ich oczach znajduje się jeden biały piksel, a ogon jest zawsze obwisły. Są neutralne wobec gracza i generują się w grupach 1-8 osobowych. Czasem skupiają atak na owce , kiedy przebywają w pobliżu. Losowo występujący blok wełny (zwłaszcza w świerkowym lesie ) może być znakiem, że gdzieś w pobliżu znajduje się wilk. Dzikie wilki przekrzywiają głowę, aby wyrazić zainteresowanie mięsem lub kością, które aktualnie trzyma w ręku gracz. Nieoswojone wilki stają się agresywne, kiedy zostaną zranione przez gracza.
  • Agresywne wilki mogą być rozpoznane poprzez ich stałe warczenie oraz wygląd: ogon jest wyprostowany, oczy czerwone, pysk wygięty w warczeniu, futro bardziej kontrastowe. Namierzają i atakują gracza, który zranił przynajmniej jednego wilka będącego w pobliżu i nie staną się dzikie nawet wtedy, gdy gracz zginie i odrodzi się. Jeśli wilk jest uderzony, staje się agresywny. Będzie atakować każdego gracza przebywającego w ich zasięgu. Kiedy dostanie obrażenia od upadku, również staje się agresywny, ale nie atakuje. Oswojone wilki nie mogą stać się agresywne.
  • Wilk

    Oswojony wilk, pies

    Psy (Oswojone Wilki) mogą być odróżnione od dzikich, czy agresywnych tym, że ich oczy posiadają 2 białe piksele i jeden czarny, a także, że posiadają obrożę wokół szyi. Obroża może być pokolorowana dowolnym barwnikiem . Mogą siedzieć, kiedy są kliknięte prawym przyciskiem myszy podczas trzymania kości. Wilk może wstać, kiedy zostanie wepchnięty do wody, ale po wyjściu na ląd, usiądzie znowu. Kiedy stoją, będą atakować każdego moba, którego uderzy gracz. Wyjątkami są Creepery i inne psy. Jeśli gracz uderzy dzikiego wilka, oswojony również będzie starał się go zabić.Zdarza się, że oswojony wilk czasem będzie warczeć jak agresywny, jednak się to nie zmieni. Znacznikiem życia wilka jest także jego ogon. Jeśli stoi prosto, wilk ma dużo życia, lecz kiedy opada znaczy, że wilk ma go mało.

Hodowla wilkaEdytuj

OswajanieEdytuj

Dzikiego wilka można oswoić dając mu kość. Jest 1/3 szansy że zostanie oswojony. Kiedy wilk dostanie kość, ale nie zostanie nią oswojony, wyemituje cząsteczki dymu. Jeśli uda się go oswoić, pojawią się serduszka.

Zdrowie i karmienieEdytuj

U dzikich i oswojonych wilków ogon opada lub unosi się w zależności od Zdrowia. Poziom zdrowia można określić na podstawie kąta pomiędzy ogonem a nogami. Procent zdrowia odpowiada właśnie temu kątowi (100° dla 100%, czyli 10 serduszek, 90° dla 90% itd.). Oswojonemu wilkowi można przywracać poziom zdrowia, karmiąc go surowym lub pieczonym schabem, Surową Wołowiną, befsztykiem, surowym lub pieczonym kurczakiem i zgniłym mięsem. Robi się to klikając na psa Prawym Przyciskiem Myszy (PPM), trzymając w ręku mięso. Zgniłe mięso nie wywołuje u wilka zatrucia pokarmowego.

RozmnażanieEdytuj

Wilki można rozmnażać tylko, gdy mają pełne zdrowie. Używa się do tego tego samego mięsa, którym się je karmi. Tylko oswojone wilki mogą być rozmnażane, choć wszystkie mogą wejść w "tryb miłości". Wilki można rozmnażać tylko, gdy mają pełne zdrowie. Używa się do tego tego samego mięsa, którym się je karmi.

OsiągnięciaEdytuj

Ikona Nazwa Tłum. Opis Tłum. Wymagane osiągnięcie Wymagana wersja Przyznawane punkty 
Leader of the pack Przywódca stada Befriend five wolfes Zaprzyjaźnij się z pięcioma wilkami Brak Xbox 30 G