FANDOM

Pszenica (ang Wheat) - roślina w Minecraft. Została dodana w Indev'ie.

Hodowanie Edytuj

Pszenica to pierwsza roślina, którą można było hodować. Do Zaoranej Ziemi wsadzamy Nasiono i czekamy aż urośnie. Gdy urośnie ma żółtą barwę. Możemy przyśpieszyć proces rośnięcia, klikając parę razy Mączką Kostną na roślinę.

Zbieranie Edytuj

Pszenice zbieramy klikając lewym przyciskiem myszy na roślinę, wtedy wypadnie nam: jedna pszenica i od jednego do dwóch nasion.

Historia Edytuj

Pszenica została dodana w aktualizacji Indev. Od razu z niej można było zrobić Ciasto, które (od aktualizacji Beta 1.5) jest Osiągnięciem. Od Alpha'y można było zrobić Chleb. Do wersji Minecraft 1.4 można dzięki niej rozmnażać wszystkie zwierzęta, lecz dziś tylko dwa.

Występowanie Edytuj

Od wprowadzenia Wiosek do Minecraft'a zawsze w nich były pola uprawne, na których znajdowała się pszenica. Obecnie na polach uprawnych rosną również Marchewki i Ziemniaki.

Wykorzystanie Edytuj

Rozmnażanie Edytuj

Dzięki pszenicy możemy rozmnażać Krowy i Owce, one również za nią podążają.

Konstruowanie Edytuj

Pszenica jest potrzebna w konstruowaniu jedzenia i przedmiotów. Dzięki trzem pszenicą stworzymy Chleb, układając je w poziomie, w Stole Rzemieślniczym. Stworzymy również Ciasto, dzięki trzem pszenicą (na dole, w poziomie), 1 Jajku (na środku), dwóm Cukrom (z obydwu stron jajka) i trzem Mlekom (na górze, w poziomie). Od wersji Minecraft 1.2 możemy skonstruować Ciaska, tworzymy je tak jak chleb, tylko z tą różnicą że: na środku dajemy Ziarna Kakaowe. Możemy wytworzyć również Snop Siana, układając w całym Stole Rzemieślniczym pszenicę.

Zobacz także Edytuj