FANDOM

Portal Kresu to naturalnie występująca struktura, która pozwala teleportować się do Kresu . Portale te występują tylko w Twierdzach i zbudowane są z 12 bloków Ramy portalu Kresu tworzących kwadratową ramę bez rogów o wymiarach 5x5. Aby aktywować portal, należy w każdy blok ramy włożyć oko kresu.

Portal Kresu można znaleźć w pokoju portalowym w twierdzy. Znajduje się nad stawem lawy, ze schodami prowadzącymi do portalu wraz ze spawnerem rybika cukrowego. Czasami rama portalu ma już aktywne ramy portalu Kresu (zwykle 1-2). Portal można też samemu stworzyć, używając trybu creative.

ZastosowanieEdytuj

TeleportacjaEdytuj

Po wejściu w aktywny Portal Kresu od razu otwiera się ekran ładowania i transportuje gracza do Kresu. W przeciwieństwie do Netheru można wrócić dopiero po pokonaniu Smoka Kresu.

Jak zrobićEdytuj

By zbudować Portal należy postawić 12 bloków Ram Portalu Kresu tworząc kwadratową ramę bez rogów. Potem trzeba do każdej z ram włożyć Oko Kresu by go aktywować. Po zniszczeniu Ramy, Portal się nie zniszczy.

HistoriaEdytuj

1.9-pre 3Edytuj

  • Portale Kresu zostały dodane ale nie miały one żadnego zastosowania
  • Rama Portalu mogła być wtedy zniszczona przez wybuch.

1.9-pre 4Edytuj

  • Portale otrzymałe zastosowanie
  • Rama mogła być zniszczona, tylko za pomocą modów i trybu kreatywnego

12w23aEdytuj

  • Wprowadzono możliwość stawiania ramki portalu kresu w trybie kreatywności, a tym samym możliwość utworzenia portalu w dowolnym miejscu.

CiekawostkiEdytuj

  • Jak wjedzie się wagonikiem w aktywny portal, prze-teleportuje nas dopiero jak z niego wyjdziemy.
  • Zniszczenie ramy aktywowanego portalu nie spowoduje zniknięcia bloków teleportujących nas do kresu.
  • Portal kresu można otrzymać komendą /give <nick > 119.

Zobacz TakżeEdytuj