FANDOM

Owca (ang. Sheep) - pasywny, neutralny mob hodowlany.

Drop Edytuj

WełnaDrop po zabiciu Edytuj

Jej dropem są: Wełna, Doświadczenie (2-3xp) i Baranina (od aktualizacji Minecraft 1.8).

Zbieranie wełny Edytuj

Gracz może ściąć wełnę z Owcy dzięki nożycom (od 1-3x Wełna). Aby uzyskać większą ilość wełny gracz musi uderzyć owce 7 razy i zebrać wełnę nożycami. Żeby owcy mogła odrosnąć wełna musi mieć ona dostęp do trawy, gdy ją zjada, wełna znów rośnie, a gracz może ją od razu zebrać.

Ogolona

Ogolona owca

Rozmnażanie Edytuj

Owca2

Owce, w niektórych kolorach

Owcę, tak jak inne zwierzęta w grze można rozmnożyć, klikając pszenicą prawym przyciskiem myszy na dwie owce, Pszenicą, powstaje mała owca, która rośnie około cały Minecraft'owy dzień. Dostaniemy jedną kulkę doświadczenia.

Farbowanie Edytuj

Owcę można zafarbować na wszelkie możliwe kolory dostępne w grze, wystarczy kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy z wybranym barwnikiem. Gdy zetniemy owcę po zafarbowaniu, wtedy dropnie nam się ta wełna, na którą zafarbowaliśmy.

WypełniaczCiekawostki Edytuj

  • Jeśli nadamy nazwę _jeb_ znacznikowi i klikniemy prawym przyciskiem myszy na owcę, wtedy będzie ona zmieniała kolory wełny, ścinając ją kolor wypada taki jaki miała owca. Można też tak nazwać małą owieczkę. Gdy zetniemy owcę po nazwaniu ją _jeb_ dostaniemy pierwotny kolor wełny, lecz odrośnie kolorowa wełna;
  • Nie można ściąć wełny małej owcy i nie wypada z niej nic, po za punktami doświadczenia;
  • Na świecie możemy znaleźć, naturalnie, 2000 różowych owiec, 7090 brązowych, 7100 czarnych, 11768 szarych, 12000 jasnoszarych i 13750 białych.
  • Owce żyją w 100 osobowych grupach w których jest jedna różowa owca, oznacza to że jest 0.165% na to że się zespwanuję.