FANDOM

Osadnik (ang. Villager, inaczej Wieśniak) - to pasywny mob żyjący w wioskach NPC. Dodany został w wersji Beta 1.9pre1. Przedtem były tylko same wioski, albo z mobami mającymi podstawowy skin gracza, czyli człeków. Początkowo nad  wieśniacy nad swymi głowami mieli napisy "TESTIFICATE", lecz w wersji Beta 1.9pre2 zostały usunięte. Spawnują się w losowo wygenerowanych wioskach oraz są podzielone na kilka profesji w zależności od ich roli:

  • Rzeźnik
  • Farmer
  • Bibliotekarz
  • Kapłan
  • Kowal
  • rolnik

Wydają charakterystyczne dźwięki, króre brzmią, jakby mówiły "Hę?"

WyglądEdytuj

Osadnicy mają pozbawione włosów głowy, złączone brwi, oraz duże, charakterystyczne nosy.

ZachowanieEdytuj

Osadnicy mają najbardziej złożone zachowanie spośród wszystkich mobów. Nie atakują jednak gracza, nawet gdy zostaną przez niego zaatakowane, nie będą również uciekać. Gracz może jednak zostać zaatakowany przez obrońcę wioski żelaznego golema, jeśli taki w wiosce występuje. Osadnicy potrafią otwierać drzwi i wchodzić po drabinie, co pozwala im korzystać ze swoich domów. Do domów wchodzą zawsze kiedy jest noc, lub pada deszcz. Uciekają przed wszystkimi wrogimi mobami i kryją się przed nimi w mieszkaniach, mimo tego, że jedynie zombie ich atakują. Od wersji 1.4 na wyższych poziomach trudności zombie po zabiciu osadnika mogą zamienić go w osadnika zombie. Mieszkańcy wiosek mogą "nawiązywać stosunki towarzyskie" z innymi mieszkańcami poprzez stawanie naprzeciw siebie, co ma symbolizować rozmowę między nimi. Mali osadnicy potrafią się ganiać, co przypomina zabawę w berka, oraz lubią się spotykać z żelaznymi golemami, który daje im kwiaty. Osadnicy rozmnażają się bez pomocy gracza kiedy w pobliżu jest jakikolwiek wolny dom (może być również wybudowany przez gracza). Po zabiciu ich nie wypada z nich żaden przedmiot oraz nie otrzymuje się żadnego doświadczenia.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Gdy zespawnujemy wiele osadników w jednym miejscu, to ich szaty mogą się połączyć;
  • Jest modyfikacja dodająca nowe głosy dla NPC-ów.

GaleriaEdytuj