Wikia

Minecraft Wiki

Koń

Komentarze2
84strony na
tej wiki
Koń
Kon.png
Punkty Życia od 12 do 30
Spawn Równiny
Od 1.6.2
Opuszcza Skóra (0-2) przy śmierci

Siodło, jeśli założone Koński pancerz, jeśli założony Skrzynia, jeśli założona

Doświadczenie 1-5
Koń - oswajalny, pasywny mob, dodany do gry w Minecraft 1.6.1. Można je spotkać tylko w biomie równinnym. Jeb powiedział, że konie zostały stworzone przy pomocy DrZhark'a, twórcy modu Mo' Creatures. W rezultacie konie są bardzo podobne do istniejących w tamtym modzie. 

Koń występuje też jako Osioł, Muł oraz w nieużywanych wersjach zombie i szkieleta.

CharakterystykaEdytuj

WyglądEdytuj

Konie są mobami różnych  kolorów.Chodzą one na dwóch łapach mają ogony i włosy różnych kolorów.
Pobrany plik (3).jpg

Koń w wersji Zombie po lewej a po prawej koń w wersji szkieleta

UżycieEdytuj

Ujeżdżanie/TrasportEdytuj

Po oswojeniu konia można nałożyć siodło, i standardowo nim kierować (Należy pamiętać że bez siodła nie można nim sterować, podobnie jak na świni bez marchewki na patyku) Niektóre konie mogą być szybsze niż wagonik, od wyglądu konia nie zależy jego szybkość, w celu znalezienia szybkiego konia można oswoić kilka i porównać.

ZachowanieEdytuj

Konie rzadko występują w stadach. Każdy koń (Nawet dziki) Może być prowadzony na Smyczy. Jeśli gracz próbuje założyć siodło na nieoswojonego konia ten wysuwa przednie kopyta, jednak nie zabierają graczowi życia.

OswajanieEdytuj

Dorosłe konie można oswoić. By oswoić dzikiego konia należy się zbliżyć i kliknąć na jego prawym przyciskiem z pustą ręką. Po wejściu na niego gracz zostanie wyrzucony,po kilku próbach pozwoli ci zostać i pojawiają się animacje serca i od tego momentu na konia można kliknąć klawisz E i założyć mu siodło.

Hodowla i RozmnażanieEdytuj

Konie są hodowane przez podawanie im pszenicy (tylko wtedy, gdy jedziesz na koniu) lub złote jabłka . Konie nie mogą być hodowane, jeśli mają na sobie zbroje, w zależności od odmiany koni potomstwo może być jednym z wielu rodzajów, potomstwo będzie chudsze niż ich rodzice i będzie coraz większe z czasem, aż do osiągnięcia pełnego rozmiaru, potomstwo nie będzie automatycznie należeć do gracza, który jest właścicielem ich rodziców, ich dzieci bardzo szybko rosną (20 minut).

PokarmEdytuj

Nazwa Punkty     Życia Przyśpiesza dorastanie o Szansa na oswojenie Uwagi
Cukier 1 (1/2) 30 sek. +3%
Zboże 2 (1) 1 min. +3%
Jabłko 3 (1 1/2) 1 min. +3%
Złota Marchewka 4 (2) 1 min. +5% Aktywuje tryb miłości
Chleb 7 (3 1/2) 3 min. +3%
Złote Jabłko 10 (5) 4 min. +10%

Aktywuje Tryb Miłości

Snop Siana 20 (10) 3 min. -

HistoriaEdytuj

4 kwietnia 2013Edytuj

  1. Jeb powiedział, że doda konie, kiedy Minecraft osiągnie 10 000 000 sprzedaży.

1.6Edytuj

  1. Dodano Konie
  2. Zmniejszono ślizganie się koni
  3. Usunięto Końskie Siodła.Teraz konie mogą używać zwykłych.
  4. Dodano dostęp do ekwipunku Osioł i Mułów
  5. Dodano nowe dźwięki dla koni, osłów, mułów i nieumarłych koni.

CiekawostkiEdytuj

  • Możliwe jest przeskoczenie koniem płotku i murku.
  • Konie mają 7 rodzajów maści, rodzajów lat mogą się odrodzić jako młode lub dorosłe i mogą się także pojawić jako osły, a po skrzyżowaniu konia z osłem urodzi się muł (co daje 37 kombinacji wyglądu zwierzęcia).
  • Jadąc na koniu nie możemy teleportować się przez portal do Netheru, jednakże można wepchnąć konia w portal - zostanie przeniesiony (można wspomagać się smyczą, ale ta znika).

Zobacz TakżeEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki