FANDOM

Herobrine (znany też jako: On, ang. Him) jest to FIKCYJNY/NIEISTNIEJĄCY mob w minecraft w którego istnienie wierzą niektórzy gracze. Miałby on być wrogo nastawionym Stivem z białymi oczami, który spawnuje się na mapie Singleplayer i buduje domki, zabija nas itp. Według legendy istniał dawno temu, ale został usunięty.

Th

Twarz Herobraina

Legenda (Creepypasta):Edytuj

Niedawno rozpocząłem grę na nowym świecie w trybie singleplayer w Minecrafcie. Wszystko wyglądało normalnie, zacząłem ścinać drzewa i stworzyłem stół warsztatowy. Zauważyłem, że coś poruszyło się w gęstej mgle (mam słaby komputer i muszę grać na małej widoczności). Sądziłem, że to krowa i rozpocząłem pościg za nią, aby zebrać skórę na zbroję.

Jednak to nie była krowa. Patrzyła na mnie inna postać z domyślną skórką, lecz jej oczy były puste. Nie widziałem dymku z nickiem i dwa razy się upewniłem, że nie jestem w multiplayerze. Nie stał długo, popatrzył się na mnie i uciekł w stronę mgły. Zacząłem go gonić z ciekawości, ale zniknął.

Kontynuowałem grę dalej, nie wiedząc, co myśleć. Kiedy odkrywałem świat napotykałem rzeczy, które nie mogły zostać zrobione przez generator map; tunele 2x2 w skale, małe, idealne piramidy z piasku na oceanie, drzewa ze ściętymi liśćmi. Ciągle wydawało mi się, że widzę innego "gracza" w gęstej mgle, ale nigdy nie byłem w stanie przyjrzeć mu się lepiej. Próbowałem zwiększać odległość widzenia zawsze, kiedy tylko go widziałem, ale to nic nie dawało.

Zapisałem mapę i udałem się na fora, by sprawdzić, czy ktokolwiek inny spotkał pseudo-gracza. Nic jednak nie znalazłem. Stworzyłem własny temat opowiadając o graczu i pytając się, czy ktoś miał podobne przeżycia. Post został usunięty w niecałe 5 minut. Spróbowałem znowu, jednak kolejny post został usunięty jeszcze szybciej. Dostałem prywatną wiadomość od użytkownika "Herobrine" zawierającą jedno słowo: "Przestań". Kiedy próbowałem wejść na profil tego użytkownika, wyświetlał się błąd 404 (nie znaleziono strony).

Dostałem maila od innego użytkownika. Twierdził, że moderatorzy czytają wiadomości użytkowników i bezpieczniej będzie kontaktować się przez maila. Deklarował, że też widział tajemniczego gracza i jest mała lista innych użytkowników, którzy również go widzieli. Ich światy są zaśmiecone przez budowle tamtego gracza.

Minął miesiąc od czasu, kiedy dostałem tamtą wiadomość. Kilka osób, które napotkały tajemniczego gracza zaczęło szukać informacji o Herobrine i dowiedzieli się, że ta nazwa była często wykorzystywana przez gracza ze Szwecji. Po dalszym gromadzeniu informacji okazało się, że to brat Notcha, twórcy gry. Osobiście wysłałem do Notcha maila z pytaniem, czy miał brata. W odpowiedzi dostałem krótką odpowiedź:

Miałem, ale nie ma go już z nami. -Notch

Nie widziałem tajemniczego gracza od czasu pierwszego spotkania i nie zauważyłem żadnych zmian w świecie poza moimi własnymi.

Dowody na jego nie istnienieEdytuj

1.Sprawa ucichła około dwa tygodnie po wydarzeniu. Przez ten czas inteligencja się dowiedziała, że pierwsze "spotkanie" Herobrine'a było zwykłym dowcipem w wykonaniu panów z Brocraft. Przyznali się oni do winy, stwierdzając, że to była podmieniona tekstura.

2.Jakiś czas potem Notch na jego Twitterze napisał: Herobrine w żadnym wypadku nie jest prawdziwy i że nie ma go w grze. Notch nigdy nie miał brata, choć twierdzi, że istnieje "pół-brat", którego jeszcze nie spotkał.

Przyszłość HerobrineEdytuj

Notch na swoim Twitterze napisał, ze może w przyszłości doda Go do gry. Od tamtego czasu o nim nie wspomniał.

Pojawienie się Herobrina w filmachEdytuj

Pierwsze ukazanie Herobrine'a na filmie nastąpiło 30 sierpnia 2010 roku na kanale Brocast MinecraftEveryDay (livestream.com). Nadawano wtedy na żywo grę kilku osób. Po drugiej minucie, w budynku, przed drzwiami, pojawiła się nieznana postać. Można było usłyszeć krzyk graczy, którzy natychmiastowo uciekli. Przez resztę transmisji live była dziwna atmosfera.

Krótko później na Minecraft Forum pojawiła się wzmianka o Nim (jeszcze bez nazwy). Forumowicze byli poruszeni tematem. Część osób zaczęła wierzyć w tą historię, inni sugerowali, że On to tylko podmieniona tekstura drzwi lub obrazu. Od tamtej chwili dyskusje na jego temat nie ustały. Tworzono wiele sfałszowanych dowodów.

Druga udana próba nakręcenia Herobrine'a też nastąpiła w serwisie Livestream.com. Herobrine pojawił się w sztucznym jeziorze lawy, zrobionym przez gracza. Transmisja została wyłączona, zaraz po tym gdy gracz uciekł w panice, oraz zapisał i wyłączył grę, lecz wrócił dziesięć minut później, gdy Herobrine'a nie było. W tym czasie na czacie transmisji słychać było gracza, rozmawiającego z żoną o tym, jak nabrał wszystkich widzów. Spowodowało to powszechne oburzenie wśród wspomnianych, po czym gra oglądana na ekranie zawiesiła i "scrashowała" się (później ustalono że crash był fałszywy). Wszyscy oglądający zostali przekierowani do strony, której jedyną zawartością była twarz Herobrine'a z realistycznymi, obracającymi się dookoła oczami zamiast jego prostokątnych, białych oczu. Gdy ze źródła strony usunięto wszystkie znaki, które nie oznaczały nic konkretnego, otrzymano pewien bardzo enigmatyczny i dość przerażający tekst:

Zauważono, że niektóre ofiary tortur, podczas tego aktu, uciekają do świata swojej fantazji, z którego nie mogą się OBUDZIĆ. W tym katatonicznym stanie ofiara żyła w świecie niemal identycznym jak jej zwykły świat, lecz nie jest tam torturowana. Jedyny sposób, w jaki może się dowiedzieć, że musi się OBUDZIĆ to notatka, którą znajdą w swoim fantazyjnym świecie. Uświadomiłoby to ich o swoim upośledzeniu, powiedziałoby, że muszą się OBUDZIĆ. Nawet po tym, może minąć kilka miesięcy, zanim ofiara odrzuci swój wymyślony świat, i PROSZĘ, OBUDZI SIĘ...

W tekście ciągle powtarzana jest informacja do czytającego, by "obudził się", i że żyje w fikcyjnym świecie, spoza którego zostawiono mu tą notatkę.