FANDOM

Classic (pl. Klasyczny) - podstawa gry wprowadzona przed Indevem. Jest to zarodek Minecrafta nazwany dopiero 28 czerwca 2010 roku. W Classicu zostały wprowadzone tryby Kreatywny i Przetrwania. Była to gra przeglądarkowa; Link.

Tryb Przetrwania Edytuj

Survival został wydany pod nazwą Survival Test i był wczesną wersją dzisiejszej gry. Za zabicie mobów gracz otrzymywał punkty.

Tryb Kreatywny Edytuj

W ostatnią wersję trybu Creative na bazie Classica nadal można grać na oficjalnej stronie Minecrafta. Jest tak głównie ze względów sentymentalnych i służy przyszłym graczom do przetestowania gry. Notch nie planuje w przyszłości usunąć możliwości zagrania w Classica, lecz "będzie go stopniowo wypierał". W trybie Creative gracz wyposażony jest w 42 różne klocki (m.in.: TNT, wełnę, grzyby, czy gąbkę). Może swobodnie i natychmiastowo niszczyć klocki, co nie wymaga narzędzi. Crafting ani inne udogodnienia nie są wprowadzone.

Tryby Edytuj

W Classicu można grać w trybie jednoosobowym i wieloosobowym. W tym drugim często zainstalowane są modyfikacje na serwerach, które urozmaicają rozgrywkę.

Ocena obecna Edytuj

Jako, że jest to najstarsza wersja, większość funkcji dostępnych w płatnej wersji gry nie jest po prostu wprowadzona. Mimo to, Classic nadal cieszy się sporym zainteresowaniem u graczy.

Wersja Survival Test Edytuj

W trybie Survival Test gra jest bardziej zbliżona do dzisiejszej wersji. Rodzimy się z 10 klockami TNT. Występują tam przeróżne moby, za których zabicie dostaniemy odpowiednią ilość punktów. Możemy zebrać każdy klocek i postawić go, tworząc na przykład swój schron. Wersja jest dość uboga, jednakże oferuje więcej możliwości niż Kreatywny. Tryb jest tylko jednoosobowy.

Teraźniejszość+Classic Edytuj

W starszych wersjach Minecraft'a, gracze używali Classica głównie do tworzenia wielkich budowli, co w normalnej grze zajęłoby dużo więcej czasu. Jednak podczas wydawania wersji Alpha i Beta, od dynamicznego oświetlenia, konstruowania i nieskończonych światów, poprzez dodanie kucania, kolorowej wełny aż po ostateczne wprowadzenie trybu Kreatywnego do gry i znaczne zwiększenie limitu wysokości, Classic stał się przestarzały. 8 sierpnia 2012 link do Classica został usunięty z minecraft.net, jednak wciąż można było w niego zagrać wpisując jego adres. Po kilku godzinach przywrócono go, ale w innej formie. Teraz po kliknięciu linka, strona proponuje grę w bezpłatne demo, pod tym znajduje się niewielki link do Classica.

Wersje Classic'a Edytuj

Classic 0.0.0 Edytuj

Pierwsza wersja Minecraft'a. Dodano Blok trawy, Bruk, Kamień, Drewno, Deski, Narzędzia.

Informacje:

Data wydania: 10 maja 2009

Język: Angielski (Wielka Brytania)

Classic 0.0.9a Edytuj

Dodano Ziemię.

Informacje

Data wydania: 13 maja 2009

Język: Angielski (Wielka Brytania)

W TWORZENIU!!!

GaleriaEdytuj