FANDOM

Żelazo (ang. Iron) - ruda i przedmiot w Minecraft'cie.

Ruda ŻelazaEdytuj

Ruda żelaza

Ruda żelaza

Ruda Żelaza (ang. Iron Ore) - jest najczęśniej spotykaną rudą w Minecrafcie (po węglu), występuje na poziomach do Y-64, czyli niemal wszędzie podobnie jak złoto. Po przetopieniu w piecu pozyskujemy Sztabkę Żelaza. Jak prawie wszystkie rudy ma taki sam wygląd, tylko że ma odcienie beżowego i brązowopomarańczowego, zamiast (np.) żółtych i złotych jak Ruda Złota.

Stabka ŻelazaEdytuj

Sztabka Żelaza (ang. Iron Ingot) - przedmiot (sztabka) możliwa do znalezienia i wytworzenia w Minecraft'cie. Jest szaro-biała. Tworzymy ją przepalając w piecu Rudę Żelaza. Możemy ją znaleźć w skrzyniach w Opuszczonej Kopalni, Lochach i Mobspawner'że. Jest głównym i potrzebnym surowcem Minecraft'u. W jednej modyfikacji tworzy się z niego piece. Jest również dropem z Żelaznych Golemów.

Blok ŻelazaEdytuj

Blok Żelaza (ang. Iron Block) - blok dostępny do skonstuowania w Minecraft'cie. Tworzy się go z 9 Sztabek Żelaza. Jest budulcem, potrzebnym w skonstruowaniu Kowadła. Można z niego zrobić Żelaznego Golema.

Samorodek ŻelazaEdytuj

Samorodek Żelaza (ang. Iron Nugget) EB- występuje w jednej z modyfikacji. Wytwarza się Bgo tak samo jak Samorodek Złota, tylko że zamiast Sztabki Złota dajemy Sztabkę Żelaza. ZeBUZeB By przetopic (np. rude zlota) potrzebujemy Pieca.