FANDOM

p

elazny Golem (ang. Iron Golem) - obrońca wiosek NPC-ów. Wprowadzony został w aktualizacji (Snapshot) 12w08a.

Iron golemTworzenieEdytuj

Iron golem
Żeby stworzyć golema trzeba mieć 4 bloki żelaza czyli  36 sztabek żelaza i jedną Dynię. Nie można go stworzyć za pomocą tłoków.

ZachowanieEdytuj

Kiedy są zdenerwowane poruszają się szybko do twojego celu, kołyszą ramionami i podrzucają do góry przeciwnika i zabijają go,(zakładajac że nie ma tyle HP co Gracz)  jest ich przydatne do chronienia Wiosek dlatego zostały dodane.Żelazne Golemy atakują, Endermany, Zombie Pigmany, Blaze'y, Rybiki, Szkielety, Pająki, Pająki Jaskiniowe i Zombie, a od wersji 12w32a także Slimy, Czarne Szkielety, Kostki Magmy, Ghasty, Withery oraz Wiedźmy nie atakują Creeperów. Golemy nie znikają na poziomie trudności Peaceful i nadal będa atakować Gracza(jeśli wcześniej został zostanie sprowokowany przez uderzenie go lub mieszkańca Wioski. Jeśli stworzymy sami swojego golema on nie bedzie nas atakował. Po śmierći pojawiają się ponownie. Otrzymują obrazenia od Lawy, i Tonięcia nie otrzymują obrażeń od upadku żelazny golem nie umie pływać więc jest łatwym celem dla Mobów.Ruchają się.